Wij zijn gewoon het klassieke verhaal van op de zolderkamer begonnen. Uit huis gaan maar wel je oude kamer bij je ouders confisceren om een kantoor te maken waar je met wat spielerij in de reclamewereld een naam probeert te maken. Als ik terug denk aan die tijd is het eerste dat ik denk “Wow wat hebben we toen lelijke dingen gemaakt zeg”. Maar ja het verkocht wel. We boekten resultaat voor klanten die bij grotere bureau’s tussen wal en schip geraakt waren.
“inventic is opgericht op 1 april 2000, wat een grap he”
Gelukkig voor mijn ouders konden we snel vertrekken en in een mooie studio intrekken boven de drukkerij waar we eigenlijk al best veel zaken mee deden. Die drukkerij bestaat inmiddels jammer genoeg niet meer maar wow wat een vette dingen hebben we met ze gemaakt. Krantjes voor Autodealers, Mailingen voor de Consumptief krediet markt maar ook strakke brochures rolden best wel snel van de persen af.
7 mooie jaren hebben we boven de drukkerij geopereerd met een team van 8 tot 12 mensen. Aangezien we zelf geen enkele grafische achtergrond hadden moesten we leunen op collega’s in het pand en mensen die we aannamen die wel verstand van design, opmaak en drukwerk hadden. Wow wat hebben we toen in korte tijd een hoop geleerd zeg. Samenwerken was toen al een enorm speerpunt waar we nog steeds in geloven. Door samenwerken hebben wij geleerd wat we nu allemaal weten.
De klantenkring breidde zich uit met branches die ons wel interessant leken zoals de fitness-, beauty/welness- en reisbranche. Het schrijven over hoe groot de kofferbak van de nieuwe Skoda was (ja dat was een account van ons) komt je op een gegeven moment wel een beetje de keel uit. Uitbreiding naar andere branches was logisch en nodig. We deden ook daar enorm veel kennis op. Samenwerken met je klant is begrijpen wat zijn zaak inhoudt wat verkoopt hij nou eigenlijk en waarom. Wat een supergave tijd.
“Het schrijven over hoe groot de kofferbak van de nieuwe Skoda was (ja dat was een account van ons) komt je op een gegeven moment wel een beetje de keel uit”
Toch kwam op enig moment de klad er een beetje in. We konden ons ei niet kwijt zo te zeggen. Drukken was supergaaf maar we wilden meer persoonlijke reclame maken. Printen dus. Dat viel niet echt lekker bij de drukkerij en uberhaupt in 2005 was printen nog niet zo ingeburgerd als het nu is. De grafische branche walgde er eigenlijk een beetje van. Ja eigenwijs als we zijn…. Kortom op zoek naar kansen keken we uit naar mogelijkheden tot print.